четверг, 13 ноября 2014 г.

სასწავლო პროექტის გეგმა

 სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ნანა ჯანელიძე
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
სსიპ ამბროლაურის მუნიციპალიტტის სოფელ ჩორჯოს საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
სკოლის ეზოს გამწვანება
თემის შინაარსი
მოკლედ, 3-5 წინადადებით, აღწერეთ თემატური საკითხები, ძირითადი აქტივობები, მოსწავლეთა ნამუშევრები, მოსწავლის როლი და საპროექტო სცენარი.
საგანი
ბუნება
დონე/კლასი  
V-VI –VII კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
ორი თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ბუნ.V.1. მოსწავლეს შეუზლია ყვავილოვანი მცენარის ძირითადი ორგანოების მათ ფუნწციებთან დაკავშირება.
ბუნ.V1. იკვლევს ყვავილის ძირითად ნაწილებს  და მათ ფუნქციებს მცენარის გამრავლება სუკავშირებს.
ბუნ.V.1. სვამსკითხვებს.იკვლევს,აანალიზებს,თუ რა ნიშნით განსხვავდებიან ყვავილოვანი მცენარეები სხვა მცენარეებისაგან.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეებს განუვითრდებათ სწავლისადმი ინტერესი,ჩამოუყალიბდებათ დადებითი სასწავლო გარემო. განუვითარდებათ კვლევა ძიების,ურთიერთთანამშრომლობის, პასუხისმგებლობის უნარი.
შეისწავლიან მცენარის ძირითად ნაწილებს და მათ ფუნქციებს.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
როგორ ეზოს ისურვებდით?
გიყვართ ყვავილები?
კიდევ რა მცენარეებს ისურვებდით?

თემატური კითხვები
როგორი აგებულება აქვს ფოთოლს?
შინაარსობრივი კითხვები
რისთვის სჭირდება ფოთოლს ძარღვები?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










დისკუსია
ვამოწმებ მოსავლეების წინარე ცოდნას
თუ რა იციან მცენარის აგებულების შესახებ
რუბრიკები
მოსწავლეები ამზადებენ  ბუკლეტებს   სახელით-რა როლს ასრულებს მცენარეები ადამიანის ცხოვრებაში
დისკუსია
ვამოწმებ როგორ ისწავლეს მოსწავლეებმა მცენარის აგებულება,(ფესვი, ღერო,ფოთოლი,ყვავილი)
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
მუშაობის პროცესში მოსწავლეები ეტაპობრივად აფასებენ ერთმანეთის ნამუშევარს,ერთმანეთს აძლევენ რჩევა დარიგებას.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
მოსწავლეები პროექტის დასაწყისსი ცნობენ იმ მცენარეებს რომლებიც უნდა დარგონ. ასევე თეორიულად იციანიან მვენარის აგებულება,(ფესვი,ღერო<ფოთოლი,ყვავილი,)
სასწავლო პროცედურები
მოსწავლეებს  შევკრიბავ ეზოში,დავუსმევ შეკითხვებს, როგორ ეზოს ისურვებდით? რომელი ყვავილები და ხეები გინდათ,რომ დაირგოს ჩვენი სკოლის ეზოში? მოსწავლეები გამოთქვამენ  თავიანთ სურვილებს და მოსაზრებებს, უმრავლესობის სურვილი არის სკოლის ეზოში დაირგას ვაშლის, მსხლის და კომშის ხეები,ყვავილებიდან კი ვარდი და იასამანი.
პირველივე სამუაშაო დღეს  მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად,  გამოვიყენებ მარკერებს,მოსწავლეები დააწყვილებენ ფერებს ან ფერთა ჯგუფებს, როდესაც მოსწავლეები იპოვიან თავიანთი ფერების მქონე პარტნიორებს ისინი იმუშავებენ ერთ აქტივობაზე, ანუ იქნებიან ერთ ჯგუფში. ჯგუფებმა დაინაწილეს დავალება,პირველ ჯგუფს დაევალა ვაშლის ნერგის მოტანა,მეორე ჯგუფს- მსხლის ნერგების,მესამე ჯგუფს --კომშის ნერგების, მეოთხე ჯგუფს კი- ვარდისა და იასამნის ნერგების მოტანა.
მომდევნო სამუშაო დღეს ჯგუფები შეიკრიფნენ სკოლის ეზოში და დაიწყეს მსჯელობა  თუ სად დაერგად მოტანილი ნერგები.
მოსწავლეებმა დაიწყეს ვაშლის ნერგის ფესვზე და ღეროზე დაკვირვება,განმატრეს ფესვის აგებულება,და მისი ფუნქცია, შეურჩიეს ნიადაგი  და დარგეს,
მოსწავლეებმა იციან,რომ მცენარის სიცოცხლისათვის აუცილებელი არის წყალი,რომლის საშუაალებითაც მცენარე იღებს
ნიადაგიდაან საკვებს.
  მესამე სამუშო დღეს დმეოთხე ჯგუფმა მოიტანა ვარდისა და იასამნის ნერგები,აწარმოეს მათ ფესვზედ დაკვირვება,შეაკვეცეს ღეროები და დარგეს.

მოსწავლეები დროდადრო აკვირდებოდნენ მათ მიერ დარგულ ნერგებს,საჭირო შემთხვევაში რწყავდნენ,ოცავდნენ გარეგანი გაზიანებისაგან.

რამდენიმე კვირაში ნარგავები გაიფოთლა,ჯგუფებმა დაიწყეს  ნერგებზე დაკვირვება, დაახასიათეს ღერო და ყვავილი და ფოთოლი. დაახასიათეს აგრეთვე   ფ ოთლის დაძარღვის ტიპი.

ჯგუფებმა ერთმანეთს გაუზიარეს თავიანთი ცოდნა და ერთმანეთის ნამუშევრები შეაფასეს.












ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



Комментариев нет:

Отправить комментарий